måndag, september 6

Tacksam och glad


Tänk att man blir så glad när någon gör något snällt. Litet eller stort. Såklart kul med stora överraskningar, men det behövs ju fakiskt inte mycket alls för att det ska kännas så där behagligt bra bara... Ett leende - eller hur...? Eller ett tack - visst...? "Du är snäll"...? Eller bara en liten kram...

Outi har gjort mig glad. Jag fick en award med de här fantastiskt snälla orden:

Jag gillar Happy Helene för att hon konsekvent håller en positiv linje i alla sina blogginlägg, trots att hon emellanåt berör mycket svåra och jobbiga situationer i livet.

You make mig happy!! Tack Outi! :)

När man får den här är det alltså så att jag ska berätta sju saker om mig själv, om jag förstått det rätt. Så visst - det kommer här:

1. Många vet det - men inte alla: jag ääälskar fotboll! Njuter så enormt av att se genialiska passningar, klockrena träffar i mål och små, vackra maskerade vrickningar förbi motståndarna. Det är godis för själen! Jag har mycket väl förstått att många tycker att det är ett tragiskt sätt att förpilla tid, men för mig kan det faktiskt vara magi... Är för övigt en föredetting :) (Med godkända meriter, haha...)

2. Har begått kontraktsbrott. Det finns svart på vitt att jag en gång för snart 30 år sedan skrev ett kontrakt med mig själv där jag dyrt och heligt lovade mig själv att bli cirkusartist(!) när jag blev stor. Men... ja... det blev jag alltså inte... :P

3. Såg en flash när jag träffade mannen i mitt liv första gången: Honom ska jag gunga gungstol med när jag blir gammal gumma! (Love him... :)

4. Hade tänkt skaffa ett helt fotbollslag med ungar. Men under resans gång har stannat vid två (uuunderbara kids). Så det blev... hm.... ett beachvolleylag istället! : D

5. Har alltid gillat maxtempo, full speed i livet, men fattar att det inte funkar i längden. Mår som en prinsessa av yoga och meditation, men har förtvivlat svår att komma till skott och ägna mig åt det då mycket som jag borde. Men jag är 100 % tjurskalle också så jag vet att det kommer att gå att få till en rutin. Nån gång!

6. Mitt mest använda ord i livet kan troligtvis vara "varför"... Vill så gärna förstå. Syftet, meningen med saker och ting. Av vilken anledning belut fattas. "Hur tänker du nu?" "Förklara!" Voffordådå?? :)

7. Fascieras av det jag med förnuftet inte kan förstå... andlighet... energi... (Fortsätter nyfiket hålla sinnet öppet...)

8. Tycker att vissa ord är viktigare än andra: Som till exempel mod, tillit och kärlek,

(Oj, men hoppsan då, det blir ju åtta saker om mig själv! Började komma i gång nu så det har nog kunnat bli en låååång lista med punkter :)

Puss och kram,
Helene

Nästa steg för mig är nu att skicka en award till någon vars blogg jag på något sätt fastnat för. Men jag gillar ju alla bloggar jag följer! :) Jag väljer att skicka till Anneli, Fighter, Tina och Melinda.

Anneli - Här och nu - för att det känns som att hon är lite som jag (fast det är möjligt att vi ändå är olika :) Känns som att vi delar synen på livet liksom... Att fokuserat njuta varje dag till exempel... Det hon skriver är ofta det jag tänker på.
Fighter - Fighter - fångar ögonblick - av många anledningar... Men jag tycker så mycket om att läsa Fighters ord. De berör. Är så mitt i prick.
Tina -  Välkommen till mitt liv här & nu för att hon är så go och omtänksam!! Många varma tankar...
MelindaCharmiga pinglan - riktigt skön vardagsblogg. Kul att hänga med henne och hennes sagolikt söta katter :)

5 kommentarer:

  1. grattis till din award :)

    vad roligt att läsa lite om dig...
    kram

    SvaraRadera
  2. HEJ Maria!! :) Trevligt att du är här. (Kikar in på din blogg ikväll...) Welcome back!

    ---

    Å kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, det satt fint i hjärtat! Tack!
    Jag har en tendens att ligga på dem ett tag....., men den som väntar..... ;-)

    kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Tack goa du! Har placerat den så fint längst ner på min sida.

    Å mina sju kommer.
    Måste bara tänka lite till:-)

    SvaraRadera