tisdag, september 7

Kavla upp ärmarna bara!

Jo, jag vet... Det är ett tag sedan jag skrev om käraste syster Sis. Det skulle ha kunnat vara för att allt är bra nu. Frid & fröjd. Men det är inte riktigt så...

Imorgon är det dags igen. Packa väskan och mot Umeå. Bullen is back. Stor utbuktning bak på huvudet, fylld med vätska. Så... näe, det blev inte riktigt bra i alla fall - då efter senaste operationen.

...

Känns som att jag skriver lite uppgivet... Gör jag det? Men nej - såklart inte uppgivet!! Inte alls! Utan kavla upp ärmarna bara. Troligtvis pluppar de in en ny slang i huvudet på torsdag... Och sedan jäklar!!!!

Då jäklar!!!

Sis är grym som vanligt. "Livglädje" säger någon. "Superoptimist" säger någon annan. "Otrolig" har jag också hört... Och vet du - jag håller med. Hon är typ... typ... bara världens bästa Sis! (Fast det hade jag ju visst tjatat om förut :)

"Välja glädje"...

Och livet är gött. Visst...?

(Va f_n är en sugig dag på jobbet...? Inget annat än bara sugig. Ingen katastrof. Möjligtvis bara tråkigt...)

Oj, vad jag svamlar... Blir så ibland.

Men nu ska jag logga ut. Och dra iväg och fånga den här dagen.

"Välja gjädje"...

BIG HUG!!

7 kommentarer:

  1. Stor kram till din syster och hoppas att operationen går bra. Hade ju varit skönt om den inte kom tillbaka ju. Men underbart att hon har dig som stödjer henne och ger henne energi! Hoppas du får energi någonstans för det kan ju vara lite jobbigt ibland som anhörig och titta på! Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag måste få berätta om min plan nu när jag såg att du skrivit nån rad Sis.
    Tänkte som så att om operationen blir på torsdag och dom ska ställa in shunt o allt vad det kan heta så måste jag vara redo för hemfärd en vecka senare.
    Har planerat in fredag den 17:e hemma i soffan. Elitserien börjar ju. Timrå - Frölunda på TV:n 21.00...
    Det om någor är väl värt att se till att komma hem till!! ;)))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kör hårt Super Systrarna!!!

    SvaraRadera
  4. Tack Melinda och Helena <3 <3 (Många snälla människor finns det... :)

    Haha Sis, du får väl kolla om du kan prata allvar med doktor Ridderheim eller vem det nu blir - så att de vet vad som gäller. 17/9, 21,00 soffan Skönsberg. Icke förhandlingsbart! :)

    // Kramis, Lill-Sis

    SvaraRadera
  5. Hej du underbara!!!
    Underbart att läsa om hur ni kavlar upp armarna & tar itu med det jobbiga!! GIRLPOWER!!!!!
    Lycka till idag & jag ska tänka xtra på dig & din syster!!! Märks att du älskar henne högt!!!
    Varm kram till er båda!!
    Din vän Tina

    SvaraRadera
  6. Åhhh Kicki/Helene - vi håller tummarna så det knakar - allt SKA bli bra och med din livsglädje så BLIR DET SÅ - det bestämmer vi! Du kollar väl in vad som händer på rinken ikväll ? Skellefteå AIK du vet ... !! LYCKA TILL /Barbro

    SvaraRadera
  7. Ja, käraste Tina - megamegagirlpower!!! :) :)

    Och jag håller med Barbro också :) BRA ska det bli! :)

    SvaraRadera