tisdag, september 21

"5 bra"

Brukar köra "5 bra" med mina barn på kvällarna ibland. (Kan verkligen rekommenderas!) Gör det med mig själv också för den delen...

Ja, vi kallar det alltså för "5 bra" men jag gissar att det finns varianter på det. Alltså jag tänker igenom dagen för att påminna mig om något jag är glad eller tacksam över. Efter en tuff, seg eller tråkigt dag tror jag ibland att jag knappt kommer att komma på något alls. Men så blir det ju inte. Det är ju faktiskt hur lätt som helst! Det finns helt enkelt massor! Det brukar sällan bli "5 bra" utan snarare "10 bra" eller "15 bra" :)

Igår var en sån där halvklurig dag. Inte en sån som hamnar på tio-i-topp över de lyckligaste dagarna i min liv direkt... Men jag fick ihop några i alla fall :) Här är mina "5 bra" från igår:

  1. Det långa bilfärden till kundmötet gjorde att jag fick njuta av synen av vacker höstnatur under större delen av dagen. Tack för den möjligheten.
  2. Surtanten på mötet var så overkligt sur att jag kommer att kunna skratta åt hennes uppsyn en lång tid framöver. (Tycker vanligtvis inte om att skratta åt folk och jag gör det ytterst sällan. Jag förstår att det ligger något tragiskt bakom att en människa är så tydligt sur och otrevlig. Men det är så ovanligt att man stöter på sånt här så situationen blev faktiskt riktigt absurd, vilket gör att jag blir full i skratt.) Ny erfarenhet - tack.
  3. Barnen blev tvättäkta lyckliga då jag kom hem från jobbet. Kärlek... tack.
  4. Jag baxade mig iväg på vattengympa. Det var inte särskilt kul, men jäklar vad fint det kändes efteråt. Bra Helene! Tack Helene!
  5. Mannen i mitt liv fraktade ytterligare en massa skräp till soptippen (igen). Det är ju sååå skönt att bli av med! Dessutom sålde han en av våra bilar som stått länge på garageuppfarten och bara tagit plats. Härligt - fri space! Tack mannen!

2 kommentarer:

  1. 5-bra är en toppenbra grej att överblicka och synliggöra det positiva som ger energi
    Ha en fin torsdag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en riktigt härlig helg.

    Kram!

    SvaraRadera