fredag, september 24

Meningslöst...?

Har bara kommit till sidan 27, men har redan läst en hel del tänkvärdheter. Vad sägs om det här: "Det finns ingeting så meningslöst som ett kompetent utförande  av något som över huvud taget inte borde göras."

Hm... Den meningen fastnade i mitt huvud...

Boken jag läser? Jo, eftersom jag älskar "Munken som sålde sin Ferrari" så blev jag jättglad när en av mina kära arbetskollegor lånade ut en annan Robin Sharma-bok: Greatness guide.

Förresten - redan på sidan 23 läste jag: "Den stora risken är att leva riskfritt".

Mark Twain förtydligar det hela med: "Om tjugo år kommer du att vara mer beskviken över det du aldrig gjorde än det du faktiskt gjorde".

Ser fram emot helgen och fortsatt läsning! :) Kramkram, Helene

7 kommentarer:

  1. Det där första citatet var riktigt bra. Sätter man det i ett perfektionistsammanhang blir det ännu mer tänkvärt. :-) Det är så lätt att få för sig att man behöver göra mycket mer än vad som egentligen behövs. Alltså av "fel" sorts saker, inte de där som känns rätt i magen och tar en närmre sina mål. :-)

    Hoppas du får en trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Stina :) Kan nog kanske vara viktigt att helt enkelt våga stanna upp, känna, prioritera och kanske omvärdera... :)

    Ha det så bra!
    Helene

    SvaraRadera
  3. Jag provade att lyssna på boken: Munken... men jag kunde inte höra mer än en timme, blev bara irriterad. Hm, det kanske inte var läge för mig att lyssna på boken just då. Kanske jag ger den en chans till.
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag som läst den flera gånger tycker nog att du ska ge den en chans till... Vid nåt bra läge då du känner dig laddad :)

    Kramkram.

    SvaraRadera
  5. Verkligen bra formulerat. Eftersom man inte kan göra ALLT, så har man ju alla möjligheter i världen att VÄLJA vad man ska göra och inte göra. Och sen behöver ju inte allt göras PERFEKT, en del saker gör man bara lite lagom...

    Kramar, Outi

    SvaraRadera
  6. Kram mina vänner. Läser ivrigt vidare i boken...

    SvaraRadera