tisdag, april 20

Yoga och tomsurr mot frustration och leda


Igår var det en sån där dag igen. Kryp i kroppen. Frustration, frustration, frustration. Antar att det är bristen på fysisk aktivitet som gör att man blir knäpp. Men hjärnan, den kan minsann speeda på. Grubbla på viktiga saker, mindre viktiga saker och helt onödiga saker : P

Tog till slut och försökte rycka upp mitt surpuppiga "tycka-synd-om-mig-jag" och körde en timme soft yoga. Och som vanligt så känns det mesta lite bättre efter det. Ypperligt för att få igång stel kropp. Framför bra magiskt bra mot onödigt tjatter i huvudet.

Har du inte testat yoga så önskar jag att du får göra det. Yoga passar alla! Gammal, ung, stressad, cool. Även för dig som är ovig! (Det är saaant!) Man tränar utifrån sina egna personliga förutsättningar, helt utan prestige och prestationer. Perfekt för att komma ner i varv, stilla tankar och sedan få nya energi igen. Testa vet jag! När jag inte sitter med foten i skena brukar jag gå på kundaliniyoga på Yoga Studion. Det kan inte bli bättre.

---

Idag känner för att busa och leka! Skratta och surra riktig skit!

(44 minuter senare:)

Men OJ, vad snabbt jag blev bönhörd. Precis när jag sitter här och skriver så ringer min bästa Sis! Snacka om att vi kan avhandla rekordmånga ämnen på ett samtal. Tänk att vi nästan alltid har så mycket att prata om. Fort, fort pratar vi, nästan utan att andas. Allt måste hinna sägas. Och vill man ha ordet så måste man vara grymt snabb och flika in när den andra måste kippa efter andan. Ingen lämnar över ordet frivilligt :)

Nu ska jag testa att ringa mamma. Det funkar för det mesta också kanon om man vill prata om ingenting och ändå få ut något av det :)

Och sen ska jag plocka fram någon bok som peppar lite. Ja, det ska jag! Skriver mer om den sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar