onsdag, april 28

Visst fasen är jag lycklig!

Okej, jag gör en offentlig sammanfattning av hur det gick igår också med dagens "jag väljer". Det ena var alltså "idag väljer jag att känna mig lycklig". Försökte verkligen tänka på det, särskilt de stunder igår då jag kände mig både arg och tokirriterad. Just nu har vi en ganska tuff period med barn som väldigt gärna vill bestämma allt! (Hmm...) Inget som vi vuxna säger accepteras för tillfället. Så en en hel del diskussioner med barnen blev det kring det. Det fullkomligt blockerar all energi i kroppen. Jaha, hur gör jag då... "väljer att känna mig lycklig", jovisst(!?)

Eller ja... visst fasen är jag lycklig!! Vi har sagolikt underbara barn med egna åsikter - provocerande ibland, men ärligt: gud så härligt! Det gör ju egentligen ett mammahjärta hur lyckligt som helst att känna att de har den egenskapen med sig ut i det stora livet sedan. Det borde göra dem lyckliga i längden - och det gör ju mig lycklig :)

Och vad är det för nivå på problemen vi disskuterar? Jo, vi tjafsar bland annat om hur dyr cykel som ska inhandlas(!) Sonen vill så klart ha en värsting, men så resonerar inte jag. Seriöst så är det inte bekymren av den mest allvarliga arten om man säger så... :) Och lycklig är jag för det!

Och tack och lov kör Anders och jag teamwork så vi stöttar varandra för att kunna vara så tydlig det bara går med barnen. Men gud vad onödigt rörigt och frustrerande det skulle vara annars. Så lycklig är jag för det! :)

Och för att bli ännu mer seriös och se lyckan ur en annan synvinkel så kan jag berätta att jag såg dokumentären om Annika Östberg på TV igår. Om du inte har sett den - kolla upp om det går någon repris, för shit vad bra den var!! Svårt att återge, men att höra henne prata om sin syn på livet, om de 29 åren inlåst i fängelse och den känsla av tacksamhet hon känner idag gör att man verkligen vaknar till och tänker TACK! VAD JAG ÄR LYCKLIG!!

Stor en kram,
Helene

(Förresten - hur det gick att fokusera på det andra "jag-väljer-ordet", behåller jag nog för mig själv... : ) Jag väljer att känna mig framgångsrik. Kan väl säga så mycket som att jag jobbar vidare på det... haha...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar