lördag, april 17

Information - en av livets stora gåtor
(i min värld)

Förundras ganska ofta över problematiken med information. Vad är det som gör det så svårt? Man vill ju såklart alltid ha bra, positiv information. Finns det inte direkt något glädjande att informera om så så blir ju det näst bästa alternativet helt enkelt att man får tråkig information. Men varför blir alternativ två så ofta istället ingen information?! Det är ju så otroligt frustrerande. Vad händer? Är det något på gång överhuvudtaget? Löser det sig snart? Är läget oförändrat? Är det någon som brys sig?

Chattade precis med min vän som är fast på en flygplats i Egypten och där får de inte veta något alls om vilka alternativ som finns i nuläget. Självklart förstår alla att man inte kan råda över en vulkan - naturligtvis. Men att sitta där och inte få veta något alls utan att måsta jaga fram informormation måste vara hysteriskt frustererande. I det läget är dålig information helt OK tror jag - bara man får informationen! Just nu tittar vi på bästa tänkbara lösningar för er. Vet tyvärr inte när det blir klart men jag återkommer inom xx timmar så får ni veta hur långt vi kommit med att hitta lösningar på problemet.

Åh, vad bra. De försöker faktiskt fixa det här... Skönt att veta att de gör sitt bästa...

Jag ska försöka få en positiv knorr på det här men vet inte riktigt hur det ska gå till. Borde finnas massor av bra exempel på människor eller organisationer som faktiskt fixar det här. Som fixar omtanke... tydlighet... Sunt förnuft, liksom... Smidig, logiskt samordning... Jag vet ju att det finns många... Klurar på det en stund. Tacksam för tips.

Kram på er! Men förresten, jag kom på något som gör varje människa glad (för det har jag läst på FB ;). Titta ut - solen lyser!! Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar