fredag, april 23

"Tacksamhets-påminnelse"

Tycker att det händer så mycket nu... Småjobbiga saker blandade med större, omskakande, sorgliga händelser. Känns lite extra viktig att vara tacksam för det jag har då. Jag är stort fan av köra daglig "tacksamhets-påminnelse" med mig själv. Alltså, på kvällen när jag går och lägger mig så försöker jag komma ihåg att påminna mig själv om (minst) fem saker som jag är glad över med dagen som varit. Typ:
  • Tack för min underbara familj
  • Jag blev så glad när jag läste den där sköna kommentaren på Facebook
  • Jag är så tacksam att jag har så underbar sköterska på Sofiahemmet
  • Jag blev på så bra humör då jag pratade med den mysiga, gamla kvinnan som jag hamnade bredvid på ett café på Centralen
  • Jag är glad att solen sken en stund idag
Vet inte om det låter pretto men jag tycker att det är grymt värdefullt. Ibland kan det faktiskt vara svårt att komma på något, men man behöver ju inte jobba fram så avancerade saker.

Jag kör det med mina barn ibland på kvällarna också. Alltså att de får berätta om det som de är mest tacksamma över med den här dagen. Vet att det är ett värdefullt redskap om man vill vända en spiral då man börjar klaga över och tänka negativt om allt som händer... Kan bli riktigt mysiga pratstunder också! :)

//Tack för att du läser, kram! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar