torsdag, april 8

Förklaringar & kommentarer till sönderskjuten ruta

Dagens klart jobbigaste incident har börjat bli det som fått mig mest att le idag... Tack vare Facebook och en massa sköna människor med underbara kommentarer. Här kommer ett litet utdrag från nioårige sonens statusuppdatering och de kommentarer som följde på det:

Sonen: Nyss när jag och C sköt med våra hockeyklubbor & puckar så sköt jag sönder våran bilruta!! :( Fast det var försäkring på bilen så det kostade "bara" 1500 :)

E S: Men Oliver! Klant.. ;)
E Z: Oj oj oj oj!!!! Vad sa mamma och pappa!!?
Pappa: Vad var det vi sa (man skjuter inte mot bilarna). Men är det inte puckar som träffar rutor här så är det raketer eller snöbollar.
Moster Kicki: Du kan hälsa mamma och pappa att då har de klarat sig länge ändå ;) :))
E Z: Parkera någon annanstans? ;-) Men sån väldig tur att du hade försäkring! ;-) Fniss...!
Mamma: Jag trodde att du hade tränat skott-träning i vinter, men inte... ;) (Håller för övrigt med E S :)
Sonen: Jag sköt faktiskt i kryssribban och då studsade pucken på bilen
E Z: Facebookar du från snickerboa Oliver?! Kom ut nu! Du har snälla föräldrar! Till sommarlovet har de glömt detta!
M S: Men Oliver... Ta bussen in till oss om dom vill bli av med dig... MEN LÄMNA KLUBBAN I LUCKSTA!
Mamma: ehh.. vilken klubba? (den brinner bra ;)
A N: Kryssribban duger inte Oliver! Krysset är det som gäller.
F H: Fortsätt träna skott Oliver, farsan och morsan får igen pengarna om sådär 10-15 år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar