måndag, april 26

Jag väljer

Jag tror stenhårt på att vi kan välja förhållningssätt till det som händer och sker. Ja, alltså välja om man ska vara positiv eller negativ, sur eller glad, se möjligheter eller hinder. Men med det inte sagt att det är så himla lätt alla gånger. Jag antar att det är många med mig som behöver öva, öva, öva för att tänka tankar och välja förhållningssätt som stärker istället för förstör...

Har hittat en jätterolig ask på mysiga butiken Kreativ Insikt . Asken innehåller massor av "jag-väljer-kort" som man kan använda lite hur man vill. Syftet med korten är bland annat hjälpa till att bli medveten om att just jag själv har makten att välja sinnesstämning. Korten gör att du också blir medveten om hur enormt många positiva egenskaper du faktiskt har tillgång till... Det är faktikt en styrka när man ibland tvivlar på sig själv...

Jag tänkte att jag skulle dra två kort varje dag och lägga upp texten här i vänsterspalten under rubriken Veckans "Jag väljer". Då kan du jobba med korten tillsammans med mig. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar