torsdag, april 29

Balanserad? Ja visst, jag ska bara....

Det ena av dagens "Jag väljer" blir en riktig utmaning för de flesta. "Att vara balanserad", är inte det vad man har som mål varje dag? :P Att mitt i den galna världens krav vara balanserad.

Så här va? Var snygg, ha en perfekt familj, var smart, tjäna bra, säg kloka saker, delta i aktiviteter, träna hårt, ha ett modernt hem, jobba ideellt, vårda relationer, håll kontakt, umgås med dina barn, skjutsa-hämta-lämna, var sexig, var trevlig... och var BALANSERAD!?!

Ja, ja, just nu är jag hemma och är sjukskriven, i princip orörlig med foten i högläge så för mig borde det inte vara någon konst. Eller...? För säkerhets skull tar jag och kör en liten yogastund med meditativ musik. Då vet jag garanterat att det funkar!! :) Så om det blir klurigt för dig så är mitt heta tips att du plockar bort minst 90 % av kraven ovan (Enkelt? Njaäe... Men det är i alla fall mitt tips) Och om du inte har någon möjlighet att köra yoga som jag, så är mitt varmaste förslag i alla fall att aaannnndas...

Lycka till, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar