söndag, juni 20

Ge näring till det som gör dig glad

Det Sanna Ehdin säger på sin blogg träffar så mitt i prick! Så sant och sån fulländad princip att leva efter...

Så här skriver hon:

Människans naturliga tillstånd är att må bra och känna sig glad! Detta är själva grunden för hur vi fungerar. Det är så vi är byggda och det som är naturligt. Men vi behöver se till att ge näring till det, för annars tynar det bort precis som den vackraste växt utan vatten och näring.

Ge näring till det som gör dig glad! Gör det gärna varje dag. Det är naturligt och det kommer kännas än mer naturligt att känna sig lätt och glad i sinnet när man vant sig vid det! Håll energi högt, för då är det lättare att må bra och vara glad. Och det omvända gäller också!

För mig är det viktigt att känna harmoni i tillvaron. Jag gör det genom att ha bestämt mig för är att hela tiden försöka se det positiva i tillvaron och fokusera på det som fungerar. Därför känner jag har mig nöjd och glad för det mesta. Ser till att inte släppa inte in negativa tankar som tidigare hade mer utrymme i mitt liv. Jag har satt på det mentala filtret, och det gör stor skillnad. Annars försöker jag att åtgärda det eller be om hjälp om jag inte klarar det själv.

Det kan helt vara värt att ta med sig inför den nya veckan! Och veckan efter den. Och efter den. Och efter den :) Här ska fokuseras på allt som funkar - yes!!
 
Big hug,
Helene

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Mycket bra skrivet av både Sanna & dig!!!
    Hoppas du mår bra & att du haft en fin helg & att din Måndag blir underbar!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Tack min vän! Nu är det full fart mot den nya veckan! :)

    Kram, kram!!

    SvaraRadera