söndag, juni 13

Det är nära nu Sis

Kicki har haft några riktigt tuffa dagar nu. Hon har en dräneringsslang från svanken, genom ryggen till huvudet. Men snart är de jobbiga dagarna över. Enligt läkaren får hon ta bort slangen imorgon. Vilken lättnad! Svullanden har lagt sig betydligt och vad jag förstår så börjar den extrema huvudvärken att klinga av.

Åh, vad hon har kämpat bra! Det verkar som att hon blir kvar i Umeå några dagar till efter det. De räknar att hon kan flyttas till Sundsvalls sjukhus på onsdag igen.

Hoppas att hon känner den stora kramen jag skickar här!!

("Vav you" Sis!)

4 kommentarer:

  1. Å, jag hoppas att hon snart är tillbax hos dig!!
    Kan inte va lätt att ha sin älskade syster på sjukhus på detta sätt!!
    Jag känner med er!!!
    Sänder er en varsin varm kram!!!
    Tina

    SvaraRadera
  2. Tack Tina!

    Hon har inte orkat ringa under de här tuffa dagarna, men igår hörde hon av sig. Jag gissar att hon ringer av ren omtanke (fastän hon egentligen inte orkar), för hon vet att jag att så gärna vill höra ifrån henne. Men jag valde att hålla samtalet superkort, så att hon fick fortsätta att vila.

    Vi hann i alla fall med att säga det viktigaste... :)

    Kramar,
    Helene

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Å, va skönt att du fick prata lite med henne.
    Det måste vara fruktansvärt för dig oxå. Att en av de man älskar mest mår så dåligt.
    Jag hoppas att hon snart återhämtar sig helt från detta hemska!!!
    Du är tapper & stark! Du är positiv trots allt jobbigt du går igenom.
    Det tär oerhört mycket på de anhöriga oxå.

    Tack fina du för din hälsning hos mig. Jag är på bättringsvägen, men fattar inte vilken tid det ska ta ... men det kunde va såå mycket värre, så jag ska inte klaga!!

    Jag hoppas du mår bra idag & att du haft en fin dag!
    tack söta för din vänskap & ge din syster en hälsning från mig!!
    Keep on going! you have the power!!
    När du träffar henne.. ge henne en varm kram från mig & be henne ge dig en från mig!!!

    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  4. Haha... jag ska se till att kramarna fördelas åt alla håll de ska, när jag har henne hemma igen :)

    Skönt att höra att du känner dig bättre. Jag kan anta att du verkligen får träna tålamod, tålamod, tålamod... Kan också tänka mig att det är frustrerande emellanåt...

    Men jag tror att du vinner massor på att du är sådan positiv människa. Och mitt uppe i ditt tuffa är du omtänksam och skriver snälla saker till mig. Otroligt. Tack!! :)

    Ha en fin kväll. Vi hörs snart igen!

    SvaraRadera