tisdag, maj 11

Tänder du ljuset?

Nu är jag på gång :) Filosoferar lite här:

Visst skulle det vara ganska skönt att vara en person som sprider glädje hellre än irritation...? Att det blir lite trevligare när just DU kommer in i rummet, än innan du kom... Kommer inte ihåg var jag läste det men ett sätt att lyckas sända ut lite sköna vibbar kan vara ungefär så här: Visualisera en speciell känsla inom dig själv när man kliver in i ett rum eller på en allmän plats. Målet med att välja den här specialla tanken/känslan ska vara att omgivningen reagera så här när du kommer:

Åh, wow - vem tände ljuset?!!

De ska alltså inte få en känsla av "Nej men fy, vad hände? Var det någon som släckte ljuset...?"

Jag gissar (hm, nej, jag vet) att det kan vara lite klurigt att vara den här personen varje dag. Man är ju av olika anledningar så klart inte alltid glad, helt enkelt. Men en fin målsättning kanske kan vara att i genomsnitt ha fler dagar av att han tänt ljuset i rummet, än att ha släckt det... :)

På det här enkla sättet får man sannolikt omgivningen på lite gott humör (liksom i smyg :) Men lika mycket tror jag att man känner sig gladare själv också och det är ju aldrig fel!

//Önskar dig en stååålande dag!

2 kommentarer:

  1. Ja vad blir roligare för att man går runt och är sur. Det smittar bara! Så jag håller med - låt oss vara glada (och när jag inte är det behöver jag inte gå in i så många rum, utan hålla mig lite för mig själv....).
    Hoppas du får en härlig eftermiddag/kväll och att din syster "kryar" på sig.

    /Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja, det galet hur lätt humör och attityd smittar. Glad eller sur - man påverkas så lätt...
    (Syster är lite piggare, nytt inlägg på väg om det strax :)
    Ha en fin kväll!
    Kram, Helene

    SvaraRadera