lördag, maj 29

Om idag och imorgon

Idag har det varit lugnt, lugnt, lugnt... Har ju chockat kroppen och själen med en hel veckas jobb!! Det var sju veckor sedan sist. Har försökt ta det coolt och fördela kraften och energin så att den ska räcka hela dagarna. Det har inte varit helt lätt, och i onsdags ropade jag efter semester ;) men det beviljades inte av chefen... :)

Idag har jag bara landat. Soft morgon, sedan lätt fotträning på badhuset, därefter fortsatt soft hemmadag och hemmakväll. Känns nästan som att jag har slösat bort dagen... Men vid närmare eftertanke så har det nog varit nödvändigt. Bromsa in lite så att inte toppspeeden går på...

Nu är barnen i säng. Anders och jag vid varsin dator. Eurovision i bakgrunden (är lite tjurig och tänker inte kolla seriöst. Är innerst inne lite grinig för att inte Sverige, med underbara Anna gick vidare. Men det vill jag inte säga högt.)

Imorgon blir det nya friska tag. Då ser programmet ut så här:

  1. Morsdagsgrattis till mig. (Tisslande tasslande barn har förberett för mammas stooora dag :)
  2. Frukost och dagens godaste kopp kaffe
  3. Fotbollsmatch (Oliver och de andra gograbbarna lirar)
  4. Lunch någonstans
  5. Kombinerat morsdagsfika hos svärmor - hurra för oss! (Min egen mams får ett enkelt SMS eftersom hon njuter i solen på Rhodos.)
  6. Städdag (med en gemensam insats borde det bli hyfsat fräscht på ett par timmar, va?)
  7. Fri lek (eller vad man nu ska kalla den stund som blir kvar av dagen)

//Lördagskram från mig!!

2 kommentarer:

  1. Hej du underbara fina glädje !!!!
    Va underbart att du kommit igång med arbetet & att du är medveten om att balansera energin. Visst är det lättare sagt än gjort..jag känner exakt likadant. Jag lyckas inte så värtst bra..fniss.., men jag ger inte upp .. en vacker dag har jag kommit på HUR man gör =))

    Grattis på morsdag vännen. Hoppas du får en underbar dag & att det går bra på fotbollen & allt annat!!!
    Varm kram till dig min fina glädje spridande vän// Tina

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får öva :) Vet att det går lättare om jag försöker väva in lite yoga i livet. Och aaandaaaasss!

    Kram kära du!!

    SvaraRadera