måndag, maj 17

Hur mår du?

Leker lite med bloggen. Testade att lägga upp en undersökning här intill :) Var gärna med och lek med mig!! Jag är lite nyfiken på hur du som hälsar på här på bloggen mår. Kanske världens vanligaste fråga, men kanske den som är svårtas av allt att svara på. Alltså, "hur jag MÅR"?!! Det beror ju på hur man ser på saken...

Mår jag bra eller dåligt om jag:
  • Jag är glad, men jag har ont
  • Jag är stressad men engagerad
  • Jag är skitless, men det kunde ha varit värre
  • Jag får finfint, men det kunde ha varit bättre osv, osv...
Hmm...? Klurigt...

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Det va en bra grej du gjort här =)
    Hoppas att du mår bra & att du haft en fin dag & att din Tisdag blir ännu bättre =)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Idag har du varit aktiv;-) Tack för tankvärda inlägg - känner att jag hittat en ny blogg som jag gillar!
    Visst är det svårt att definiera vad bra är - på något sätt känner jag det bara. Gissar att det som det mesta annat. Det sitter i tanken. Med andra ord - har jag en bra dag eller inte.
    Ibland kan det dock så att det är först när någon frågar "hur det är" som jag känner efter och inser att jag inte har något att klaga på -och så bestämmer jag att jag faktiskt mår bra!
    Hoppas du mår bra!

    /Anneli

    SvaraRadera
  3. Haha... ja, är lite rastlös nu... Och många tankar snurrar :P

    Men jag brukar fundera en del på det där med att man (Eeh, "man"? Ja, i alla fall JAG :) inleder telefonsamtal med "Hur är läget?".

    Äh, förresten - måste nog skriva ett helt inlägg om det känner jag! :) Det kommer strax.

    Jag mår i alla fall "bra", men siktar på "otroligt bra" inom en snar framtid... Hoppas att bloggandet, meditation/yoga, mental träning och underbar familj & goa vänner ska hjälpa mig en bit på vägen.

    Kramar till er!!
    Helene

    SvaraRadera