torsdag, maj 20

Nu ska du få veta!

- Men Helene, vad gör du på dagarna när du är hemma och är sjukskriven?!

Har fått frågan många gånger och blir på något sätt ställd varje gång jag får den. "Ja, vad gör jag egentligen", liksom... Eehh... Nu ska jag ju snart börja jobba så nu tänkte jag försöka sammanfatta det här...

Här kommer en liten sammanställning för dig - och för mig - så vi får klart för oss :) vad jag  har gjort:
  • läst bok
  • facebookat (troligtvis lite för mycket)
  • plockat ur diskmaskin
  • läst mail
  • klappat svart, gosig katt (Skållan-Kärlek)
  • stickat (...skriver jag stolt)
  • startat blogg
  • yogat
  • druckit kaffe (ensam)
  • druckit kaffe (med god vän)
  • druckit kaffe (med god svärmor)
  • mediterat
  • lyssnat på musik
  • läst en till bok
  • googlat (tror faktiskt att jag blivit googloman... är det farligt...? :P ) 
  • bakat kaka
  • gjort sit-ups (det skriver jag bara för att det ska låta bra... Ärligt: har inte blivit särskilt många...)
  • läst tidning
  • kollat TV
  • grubblat
  • lagat mat
  • gosat med mysig, grå katt (Zodi-darling)
  • sjungit (jo du... :)
  • läst ännu en bok
  • badat
  • plockat i diskmaskin
  • lyssnat på älskade barn
  • pratat i telefonen
  • BLOGGAT, BLOGGAT och BLOGGAT :)
Ja men sådär, vad skönt att ha lite koll på vad jag faktiskt pysslat med!

Tack till alla er som funnits för mig under de här veckorna! Alla ni som lyssnat på mitt babbel i telefonen och under fikastunderna, värdefulla "färdtjänstare" som skjutsat mig när jag har behövt, alla som vill vara med och dela bloggen med mig, alla som kommit med god mat & dryck och alla ni andra som också finns för mig!! Jag har sådan tur som har er alla! Tycker om er...

(Förresten - jag lovar alla ovantsående punkter går att göra med foten i högläge! :)

2 kommentarer:

  1. men du är verkligen bara helt enkelt underbar!!! hihihi... du har en så varm humor & du är positiv trots ditt jobbiga!! Det har varit en helt underbar blogg att få ta del av! Hoppas att du fortsätter blogga när du börjar jobba. Var jobbar du?
    Jag har ju gått som sjukpensionär i många år & jag trivde INTE hemma. Blev sjukare & sjukare, så nu när jag lyckats spräcka halva pensionen känns det som en ny start!! Helt underbar. Sen är det ju så viktigt att jag trivs på jobbet, annars blir det ju inget bra!!
    Önskar dig en fin helg & tack för att JAG fått följa DIG!! Det är jätte kul!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Tack du är så snäll!! Jo, jag kommer absolut att blogga vidare - det är ju hur kul som helst! Jag älskar ju att skriva och att babbla så då blir det ju helt optimalt att blogga :) Sedan önskar jag ju att folk blir lite gladare och övar på att känna tacksamhet och tar hand om sig själv med snälla tankar. Det hoppas jag kunna inspirera till med min blogg.

    Idag har jag varit på jobbet (SPP i Sundsvall) - första dagen på sju veckor. Notera att jag skrev "varit på jobbet" och inte att jag "hade jobbat" ;) Näe, mycket surr, kaffe och inloggnings-utmaningar har det varit. Till veckan hugger jag sannolikt i med vettiga saker :)

    Jag är ju rätt så ny bloggare och har inte riktigt din historik... Förstår alltså att du varit sjuk rätt så länge, men är piggare nu? Underbart att du har kunnat komma tillbaka! Vad jobbar du med nu?

    Önskar trevlig helg tillbaka och hoppas att solen lyser massor på dig!

    SvaraRadera