lördag, maj 15

Jag och foten idag

Idag är det premiär för "träning" av min opererade fot. Ser fram emot det så mycket! Träningen innebär att jag får prova att gå på bassängbotten med vatten upp till halsen... Alltså, i princip viktlös. Men i alla fall - det känns att det går framåt nu. :)

Och med största sannolikhet kommer jag att kunna börja jobba någon dag till veckan.

Nu har det gått ungefär halva tiden, så om sex veckor slipper jag det stora, klumpiga fotskyddet. Ser fram emot den befrielsen! :)

Längtar, längtar efter prommenader... I regn eller i blåst eller i solsken spelar ingen roll. Bara prommenera...

Jag och foten i bassängen, alltså - så tar jag hand om mig själv idag. Vad gör du?

Stor kram,
Helene

2 kommentarer:

  1. Ååå, va härligt!! Grattis vännen. Så skönt att du snart är på G igen. Men vad är det som hänt din lilla fot?
    Hur mår din syster?
    Varm kram & en underbar Måndag önskar jag dig.
    Tina

    SvaraRadera
  2. Har "fixat till" min gamla skruttiga fot :) (Opererad på tre ställen.) Till hösten är det dags för den andra. Efter det ska jag slippa problem med onda fötter, knän och rygg. Ser fram emot det så mycket!! Bland annat susa ner för slalombackar - ahhh... :)

    Syster gör framsteg. Idag kunde hon till och med gå ut en liten prommenad med hunden. Det tar så klart på krafterna, men jag tror att det är lagom utmaning för att komma igång igen. Det är fortsatt mycket vila, men så får det vara ett tag nu.

    Kram på dej - önskar dig en toppenvecka!! :)

    SvaraRadera