onsdag, maj 12

Tankens kraft

Jag blir så glad när jag hittar bloggar där andra redan formulerat det jag tänker på. Hittade precis den superfina bloggen http://livsuppgift.blogspot.com/ . Hon skriver bland annat om tankens kraft och attraktionslagen. Tänker du negativt så fokuseras tillvaron på det negativa - tänker du positivt så fokuserar du och "ser" det positiva runt dig. Det går inte att påminna sig nog många gånger om kraften i våra tankar. Det är så lätt att glömma det - att tappa bort sig i när "ekorrhjul" och "livspussel", tar allt fokus...
 
Så här skrev hon för ett tag sedan:

Dela upp din dag i olika segment där du inför varje ny syssla du ska göra faktiskt bestämmer dig för vad du vill uppnå. Var aktiv i tanken, välj att göra de saker som känns bra och rätt. Välj att tro på det du gör.
Sätt upp mål och se att det som dyker upp och som du kanske ser som "hinder" kanske egentligen är en hjälp på vägen.

Kom ihåg att varje dag:

 
•Fokusera på det du önskar.

•Påminna dig om att allt är möjligt.

•Vara tacksam för det du redan har.

•Bestämma dig för att avstå från stress. Det är enklare att få kontakt med intuitionen om man fokuserar på det man gör och håller tanken lugn.

•Inse att allt som sker ger lärdomar.

•Omge dig med människor som ger dig en inre energi.

•Börja dagen med att be om att få möta intressanta människor och händelser.

•Avsluta dagen med att tacka för allt du fått vara med om.

•Inse att du alltid har valmöjligheter och att det är du som styr ditt liv.

•Hålla ditt sinne öppet och tillåtande. Alla människor har rätt att vara de som de önskar vara.

•Lyssna på din intution (din inre vägvisare) och hålla utkik efter synkroniciteter, dvs synkronistiska händelser vilka ofta inträffar när man är ”på rätt väg”.
 
(Gillar de här punkterna så mycket att jag lägger upp dem i layoten till vänster på sidan. Då kan vi bli påminda dag efter dag efter dag... :)
 
Idag är en bra dag :) Kram,
Helene

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir att mina ord betyder något för någon. :) Spännande att hitta "en ny blogg" att följa. Hit kommer jag att återvända.
    kramar/Lena "Livsuppgift.blogspot.com"

    SvaraRadera