onsdag, juli 14

Skit också!

Är inte så hurtig just nu. Men det kunde vara värre (det kan det ju alltid, eller?) Hoppas att det inte blir det bara. Värre alltså.

Så här är det:

Kicki fick taskigt besked imorse. "Det här ser inte bra ut", säger läkaren. Men hallå!! Det är inte vad man vill höra!! "Det lutar år ny operation", säger han också. Neeej!!

Men alltså, det fanns en liten minirisk att svullnaden inte skulle gå ner efter att shunten sattes in. Men alltså en osannolikst liten risk. Och sånt som nästan inte ska kunna hända händer inte mig!! Och inte heller min syster eller någon annan jag känner!! Det finns inte i min hjärna!! Vi har procenten på vår sida! Den procent som säger att det här blir bra.

Fan. Eller har vi inte det?

Kicki har inte varit gladast idag, men just nu gav de henne (och oss) en liten strimma hopp igen. De har sänkt ner shunten ytterligare nu på eftermiddagen vilket kan göra att svullnaden ändå lägger sig och den börjar fungera som den ska. Och då, kanske, kanske, hon slipper en ny megaoperation. Kanske, kanske...

Vill snabbspola till efter ronden imorgon. Vill veta. Nu.

Men som jag nämnt ett antal gånger förut är min Sis makalös. Har verkligen förmångan att se på livet med positiva ögon. Visst - deppig som fasen i förmiddags, men hon kan verkligen konsten att bryta ihop och komma igen. En hoppfull - inte deppig röst identifierade jag när vi pratade på telefon förut. Suveränt. Och viktigt, tror jag.

Kan hon kan jag. Såklart. Allt är möjligt. Jag vet, jag har sagt det förut, men: Det här ska bli bra nu!!


// (Hm, ja... "HappyHelene" - jovisst, va? Näe... Men i alla fall "HopefulHelene"...)

2 kommentarer:

  1. Är ganska så ny läsare på din blogg så vad har hänt din syster? Håller tummarna ialla fall att det löser sig och svullnaden går ner! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Om du vill kan du kika på etiketten "Kicki". Där har jag samlat mina tankar om min syster och operationen av hennes tumör...

    Vi är överlyckliga över att den var godartad, men resan är inte enkel ändå. Tuffa operationer och krånglig läkningsprocess gör att det inte känns helt optimalt.

    Tack för dina snälla tankar.

    Kram & godnatt!

    SvaraRadera