fredag, juli 30

Har inhämtat - inte återhämtat...

Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa!!

Tyst, tyst har jag varit här på bloggen. Men såklart inte i verkligheten (jag är förresten inte så jättebra på att vara tyst ;) Jag har bara varit på semester.

Trodde att en tripp till Göteborg söndag till torsdag skulle kännas lite kort, men det blev helt perfekt! För det är ju så sant: borta är huuur bra som helst - men jäklar vad hemma är bäst!!

  • Självklart blev det Liseberg med två ivriga barn. Så läskigt, men så kul. Tycker jag också. Lite tufft med nästan en timme i kö för en minuts åkning, men konstigt nog är det värt det.
  • En massa mys med världens underbaraste baby - Herman tre veckor. Och såklart superkul att träffa hans mor och far också. Tack snälla Anne-Lie och Fredrik för att ni är så goa och gästvänliga!!
  • Semester i den stora staden Göteborg, så givetvis blev det en del shoppning. Men när man semestrar med barn så blir det på något sätt kidsen i första hand. Så jag fick inte med mig så särskilt mycket hem. Fast det var nog kanske lika bra det... :)
  • Slottsskogen. Svårt att beskriva, men åh, vilken underbar idyll!


Det var kort om vår semestertripp det. Nu är hemma i härliga Lucksta. Har precis gått en prommis och hämtat lite nya krafter. Ja, semster med barn i en stad, mitt i allas sommarledighet blir inte så mycket återhämtning utan snarare väldigt mycket inhämtning. Intryck, liv, rörelse, turister, följa karta, gå hit - nej, dit, leta toa, var ska vi äta?, vad är klockan, pussla, tålamod.

Semestern har varit bra, men behöver jag säga att jag är glad att vara hemma... :)

//Kramar, Helene 

5 kommentarer:

  1. Slottsskogen är MYS!!! :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter! Synd att du inte köpte så mkt men det är ju skönt att inte spendera alla pengarna ändå!

    SvaraRadera
  3. Ja Anna, kommer gärna tillbaka till Slottsskogen fler gånger!! :)

    Hm, Melinda... det konstiga är att pengarna bara försvann ändå... Vad hände? ;)

    SvaraRadera
  4. Låter som en prima semester det där :)

    Kram!

    SvaraRadera