tisdag, juli 6

Jo, bloggen lever!

Längsta blogguppehållet sedan jag började är ett faktum. Har ju lite av varje jag skulle vilja skriva om men dagarna är proppfulla av annat. I helgen var det fotbollscup från morgon till kväll. Och stolt mor och tränare (alltså jag :) fick se gopojkarna lyfta segerbucklan! Guld i Lilla VM är inte illa!! :)

Och just nu smids planer inför fredagen då min älskade gubbe blir gubbe ;) 40-årspartaj alltså. Så tid till att skriva allt om allt som snurrar i mitt huvud finns alltså inte just nu. Men jag lovar, mina kära vänner - bloggen lever!

Skulle i alla fall bara vilja skriva ett par rader om älskade Sis:

Dumma huvudvärken och vätskan i huvudet verkar inte fatta att de ska ge sig av nu! Så igår blev det en ny resa till Umeå och när jag pratade med Kicki för några timmar sedan berättade hon att hon ska få en operationstid inom 48 timmar. Oiii!!! Shit, tänkte jag. Men helt ärligt - Kicki lät som den alldelses vanliga Kicki gör: uppriktigt hurtig och positiv! Hon är heeelt fantastisk!

Nu ska de alltså operera in en liten slang i kroppen på henne som ska dränera bort den dumma vätskan, som jag förstod det... De går alltså in uppe i huvudet och drar slangen ner till magen(!) Shit, alltså, tänker man ju, men de underbara människorna på sjukhuset i Umeå får ju det hela att låta som a piece of cake. Så som Kicki förklarar så låter det som att de göra sådana operationer mest varje dag och att typ var och varannan människa går med slangar i kroppen. :) Hur som helst så blev Kicki riktigt nöjd, för alternativet till att operera in den här grejen (permanent också dessutom!) var en betydligt större operation igen och sätta in en slags platta i huvudet. Och tack och lov så slapp hon det.

Phu, det var status just nu. Får jag något litet läge så ska jag i alla fall uppdatera bloggen med det senaste kring Kicki.

Kram på er!! Och kom ihåg: ”Livet är det som händer medan du gör upp andra planer". Ta vara på nuet mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar