onsdag, juli 14

Mycket njut och lite gnäll :)

En ny sommardag väntar. Blir så fånigt lycklig när sol och värme bjuder till så här. Fast visst - till och med en soldyrkare som jag pyser ju ut lite gnäll såna här heta dagar. Typ:
  • Men guuu´ va´ varmt det ääär!! (Fast jag verkligen tokälskar värmen :)
  • Men aargh - man får ju ingenting gjort hemma (ja visst - jag har massor av tvätt och stök hemma nu.  Men alltså hur hemskt är det?? Egentligen?!! :)
  • Men åh, man tappar ju rutinerna totalt (ja, vaddå regelbundna måltider liksom, när man ligger på en filt vid nån sjö hela dagarna...? Ska jobba på det här med mat-termos och byta ut kakorna och bullarna mot äpplen och jordgubbar så är bekymret löst  :)
  • Men va trött och slö man blir av solen (ja... jo... men som att man inte blir trött av i princip allt annat också? Av att jobba, av att träna av att sköta hus & hem och typ allt annat som man hävdar att man blir så trött av. Av solen blir man ändå ganska härligt seg tycker jag :)
Så där ja! Nu bli det en sen frulle och sedan ska jag sno ihop lite pasta och korv. Ner i termosen med maten och via Ica till badet (ja, du vet - jag ska ju handla frukt ju, haha. Fast kanske en liiitet kakpaket också :)

Hoppas att du också mår gott (och att du - om du behöver klaga - bara gör det i lite lagom dos du också. Jag är övertygad om att vi mår bäst av att försöka begränsa de där onödiga reflektionerna. Och jag vill ju att du ska må bra...)

Solskenskram till dig!!

2 kommentarer:

  1. Härlig inställning!! Ha det så gott på beachen! kram

    SvaraRadera
  2. Riktigt gott blev det!! Bara njuter. Ska försöka fortsätta med det nu. (Fastän jag är hemma trött o matt och har huset fullt av skitig tvätt, haha. Men det tar jag sen. Kanske :) Först en stund vid datorn i alla fall.)

    Hoppas att du också haft en härlig dag! (Snygga shorts, förresten :)

    Kramkram!

    SvaraRadera