lördag, juli 24

Jag fick en krokodil

Lite förtydligande kring gårdagen:

Dagen på sjön igår var en 40-årspresent till en kompis. Vår vän Anders Johansson, som jobbar som fiskeguide, tog med oss (sin sambo Mia, mig, min Anders, Janne och Anneli) på en trollingfiske i underbara Holmsjön. Hela dagen gled vi runt på sjön med 10 fiskespön, med goda förhoppningar om att få öring. Fisket gick trögt, men som man säger när det inte vill nappa så bra: "vi hade ju i alla fall tur med vädret och det var ju viktigast" Hm... nåväl... :)

Det brukar vanligtvis nappa som tusan på de där turerna, men den här gången var det bara födelsedagsbarnet och jag som hade turen att få upp något. Janne fick en öring och jag en krokodil. Kändes det som. En  fyra kilos gädda med en gigantiskt käft (ja, så upplevde i alla fall jag det. Jag är en extremt ovan fiskare och tog god hjälp av kapten Anders att få upp den i båten :P)

Men häftigt var det! Gör gärna om det igen!! :)

När det började kurra i magarna lade vi till vid en fin strand där kaptenen, som helt plötsligt blev kock, bjöd på räkor tillagade på grillplatsen till förrätt. Till huvudrätt lagade han en slags älg-kebab kan man säga. Sååå gott!! Yammi, yammi!

Så här tjusig är båten vi åkte i. (Och kanske, kanske kommer ett bildbevis på mig och krokodilen, öum... jag menar gäddan någon dag framöver... :)

http://www.salkservice.com/fiskeguide/index.php

2 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Men WOW vilken underbar present att få!!
    Grattis oxå till stor fångsten =D Det är roligt att fiska.. men då vill man ju så klart att det ska nappa oxå ..fniss...

    Hoppas du mår bra annars & att du har det bra i sommaren!!
    Varm kram till dig // Tina

    SvaraRadera
  2. Sommaren och semstern är bara helt toppen!! Vill ha mycket mer ledigt! :)

    //Kramkram!

    SvaraRadera