tisdag, augusti 31

Välj glädje

Det är så lätt att glömma... Men visst har Kay Pollak en poäng när han säger att:

Du är den som väljer dina tankar. Varje tanke du tänker påverkar de 50 billioner cellerna i din kropp. Antingen tänker du en tanke som försvagar dig. Eller så tänker du en tanke som stärker dig.

Varje tanke du tänker skapar antingen en känsla av harmoni, balans, glädje (dvs lycka) eller en känsla av störning, olust, irritation (dvs olycka).

En känsla av hopp, närvaro, kraft och glädje kan alltså vara ett val... Lycka kan vara ett val... Mina möjligheter att känna frid, glädje och lycka är ett val som jag kan påverka.

Det är jag som väljer mina tankar. 
Genom mitt val av tanke kan jag välja glädje.

4 kommentarer:

  1. Det stämmer så bra det du skriver!

    SvaraRadera
  2. Därför är det egentligen inte så svårt att tänka positivt. Jag menar vem vill gå och tycka synd om sig och må dåligt hela tiden då man ju faktiskt kan må så bra som man väljer själv.
    Öhm..liksom.. Om nu förstår.. :)

    SvaraRadera
  3. Haha Sis, men alla tänker inte som du. (Det gör inte jag jag alla gånger i alla fall :P) Och inte faktiskt inte ens solstrålen du alla gånger heller för den delen :) För jag tror minsann att jag har sett dig irriterad nån gång också... Och det är ju ganska osmart att VÄLJA att vara irriterad på folk liksom... ;)

    I och för sig är väl saken den att man oftast inte alls tänker på att man faktiskt kan välja. Som snickaren som råkar såga sin bräda en cm för kort... Antingen gormar, skriken och svär han och tänker att ALLT är skit! (Olyckligt offer) Eller så tänker han: "Hm... för kort... intressant - vad kan jag nu ha den till..."? (Balanserad och glad.)

    :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Så sant så sant...det är en underbar tanke att vi själva skapar vår tillvaro utifon valen vi gör...hela tiden
    Ha en fin torsdag
    kram
    Emma

    SvaraRadera