söndag, augusti 8

Bajamaja de luxe och lite annat

Börjar landa efter några intensiva dagar. Fotbollscup för våra tioåriga gograbbar igen. Nu var det Mid Nordic Cup i Timrå. Matcher torsdag, fredag, lördag och söndag. Och... guld igen!!! Tre cuper i år och tre guld - inte illa tycker jag. De är verkligen superduktiga våra boys. Kämpaglöd och glädje är den magiska formeln tror jag. (Tror att killen som precis håller på att somna här hemma är lite stolt just nu. Precis som mamma ;)

Sen har det varit konserhelg mitt uppe i allt också. Fredag Takida och Roxette igår. Har några gobitar från dagarna här:

  • Nämner först det "lustigaste/coolaste/mest förvånande men dock toktrevligast", nämligen Bajamaja de luxe. Vi hade sån tur att vi hade fått nån slags vipaktig biljett till ett restaurangtält utanför arenan. Lätt mat, dryck, kaffe o kaka ingick. Jättegott. Och mysigt med riktigt bra levande musik. Men alltså - Bajamajan!! :) Eller jag vet inte om man kallar det Bajamaja men det var i alla fall en slags toalettevagn intill mattältet. Men nu snackar vi inte sån blå, pecklig, stinkig sak utan lyxvarianten: Fint golv och fina väggar. Levande (öum... säger man levande?? Färska kanske? :) blommor vid handfaten. Underbart väldoftande liljor. Inne i själva toabåset liksom, fanns lika fina fräscha blommor, en söt liten tavla med svartvitt motiv på små barnhänder eller vad det kan ha varit och självklart tjusigt toaskurborstset. Och - inget stink! :D Jag älskar "det lilla extra". Bajamaja de Luxe hamnar i den kategorin... :)

  • Har aldrig haft Takida som idoler (fastän de nästan kommer från hemmaplan och allt). Inte min musiksmak riktigt helt enkelt. Men jäklar vilken röst han har sångaren (flåt, flåt, vet inte ens vad han heter... :) Han är riktigt bra!!

  • Men höjdpunkten (ja, den musikaliska höjdpunkten, för Bajamajan har jag ju redan nämnt ;) kom i alla fall på lördagen. Tycker att Roxette var hur bra som helst! Lyxigt skön allsång när 16000 (?) sjunger "It must have been love"...

  • Och som jag skrev i förra inlägget var Maries utstrålning oslagbar... (Happy...)

Och appropå Marie Fredriksson flikar jag in en skön sång av henne här. Lyssna och njut vetja.

Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen

6 kommentarer:

  1. Tycker det är lite äckligt med offentlig toa när de inte sköts ordentligt så vad kul att den var så fräsch!! Ja han har riktigt bra röst! Kul att det var så lyckat då! Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Känner igen mig så väl. Det ÄR de små detaljerna som gör hela skillnaden. Fram för fler Bajamaja-deluxe i hela tillvaron, tack.

    Man får väl börja med en insats inom sitt eget område, typ som att jag har börjat diska ALLA använda gravvaser på kyrkogården varje fredag. (Om du har känt hur de luktar när man precis tagit bort de vissna blommorna ur dem, så förstår du skillnaden.)

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  3. Ja, "det lilla extra" mycket oftare borde det vara. Vi jobbar på det :)

    Fräscha vaser - ja det är skillnad! Mmmm...

    //Kramar till er!!

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!!
    Inte ofta offentliga toaletter el baja major är fräscha!!!
    Men vi va nyligen iväg på en bilutställning i tre dagar i Uddevalla & måste säga att deras bajamajor sköttes exemplariskt om man jämför med förra året =)
    Kanske de börjar lära sig???!!!

    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  5. Jojojooo I love Takida!!
    Sjukt bra att få se dem i Göteborg :)) Fast de kunde fått fortsätta mycket mycket mer. Älskar texterna, rösten och soundet :))))

    SvaraRadera
  6. Tina - det finns hopp för bajamajorna! :) :)

    ---

    Hmm Ingela... jag får nog ge Takida en ny chans att övertyga mig ;)

    //Kramar, H

    SvaraRadera