måndag, augusti 16

Tjatterskalle


Behöver nog hejda mig nu. Nu är det tjatter, tjatter, tjatter inne i min skalle. Grubblar, analyserar, vänder och vrider! Först kommer värsta hurtiga inlägget om "andra sidan av myntet", men just nu går det inte riktigt in i min egen skalle(!) Jo förresten, jag fattar - men jag är otålig!! Kan man köpa en stor låda tålamod och en burk tillit någonstans?!?! Det heter " dit hjärtat leder dig", men jag vill springa!!

(kippar efter andan)

Okej - prommenad behövs nu va...? Eller yogastund...

" dit hjärtat leder" var det...

(djupt, långsamt andetag...)

(och ett till...)

(och ett till...)

//Kram alla gulliga... <3

3 kommentarer:

  1. Hej på dig.
    Svarar även här på din fråga in min blogg:

    Hej Helene: Va bra att du frågade. Det är naturligtvis även bra att tipsa om vad man kan göra för att balansera sina chakran.

    När det gäller baschakrat så är det du redan försöker väldigt bra. Att skriva ner vad du vill uppnå.
    Meditera och se hur du tex kommer fram till en lerpöl med mörkröd lera som du smetar in dig med och låter torka. Hur färgen går in genom din hud och fyller det område i din kropp som är baschakrat. Hur du fylls på med kraft och mod att leva i tillit med dina drömmar och önskningar. Skölj av dig i en rinnande bäck men observera att den röda färgen inom dig stannar kvar.
    Du kan med fördel använda dig av bachdroppar och där rekommenderar jag TALL som handlar om att ta ansvar för sitt liv.
    Även eteriska oljor kan användas i aromaoljor eller i badet.

    Musik som balanserar är framför allt musik med mycket trummor och jordnära folkmusik. Dansa, hoppa och låt dig ryckas med i musiken.

    Testa detta och hör gärna av dig om du har fler frågor eller för att berätta hur det går.

    Tänk även gärna på att öka intaget av röd mat. Rödbetor, röda äpplen osv. Drick gärna röda jouicer.

    SvaraRadera
  2. Ha ha känner igen mig i tjattret. Fin sida du har! :)

    SvaraRadera