lördag, augusti 28

"Ja" till livet!

Plockar upp ett av mina egna gamla inlägg som ursprungligen kommer från inspiratören Kenth Åkerman.

Jag känner själv att jag behöver en liten uppfräschning. Kanske du också...? Några enkla men viktiga tips. Är du med? Kom igen - imorgon när vi vaknar sätter vi oss på sängkanten och kör! :)
(bild http://www.kreativinsikt.se/)

Prova denna enkla lilla övning under några minuter. Kanske blir det ditt sätt att möta varje ny dag?

1. Andas djupt ned i lungorna så att du syresätter ordentligt. De flesta i västvärlden andas oftast för ytligt och tar bara in så mycket luft så man överlever... Se på ett nyfött barn så lär du dig att korrekt andning inte är den ytliga i övre delen av bröstkorgen, utan den djupa andningen i diafragman som gör att de inre organen blir masserade för varje andetag. Andas helst genom näsan.

2. Räta på ryggen. Fatta mod. Du har rätt att från födelsen leva livet helt och fullt.

3. Andas!

4. För varje andetag du tar säger du "ja" till livet, "ja" till kärleken, "ja" till glädje, lycka och överflöd.

Hälsa varje ny dag med några djupa andetag, slå ut med armarna och fyll lungorna så mycket det bara går. Bejaka livet och rensa ut "gammal stagnerad luft" som finns längst ned i lungorna.

DU är värdefull som du är. Sätt värde på DIG själv.

4 kommentarer:

  1. Underbara övningar Helene! Det är precis så som man borde starta varje dag. :)
    Vi kör min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är bara underbar!!!!
    Varm kram & önskar dig en fantastisk start på nya veckan =)
    Din vän Tina

    SvaraRadera
  3. Hey...hopp...här blid man glad i hela själen...SÅ kul att du hittat mig och lotsade mig hit.
    Självklart får du låna en bild och länka till mig
    Återkommer hit
    Ha en fin söndag
    kram och ljus till dig
    Emma

    SvaraRadera
  4. Tack för era varma ord! <3
    Och välkommen tillbaka Emma. :)

    SvaraRadera