torsdag, januari 27

Ta första steget

Den minsta av åtgärder är alltid bättre än de ädlaste avsikter.

Ja – så kom igen min vän – sätt igång. Gör det där du har gått och funderat (eller grubblat) på. Det där som kanske blir lite senare. Eller någon dag framöver. Ta ett litet steg i alla fall. Du klarar det. Och jag lovar – du är värd det. En första lilla åtgärd för att komma närmare det där du vill.

Du vet vad du behöver göra. Du har i alla fall en liten aning. Eller gissning…

Kör på det. Ja, gör det!

Nu. Okej?

Sedan när det är gjort så bara njuuut.

Härligt! Kom igen!

5 kommentarer:

  1. Fniss! En sån där uppmaning som man ofta kan behöva. Men just nu var det faktiskt tomt;-)
    Men även det sa mig något bra - jag är på rätt väg när det gäller att ta tag i saker! Det jag har satt upp för mig den här veckan - har jag redan kontroll över!

    kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt kära ni! Go. go. go! :)

    SvaraRadera