söndag, januari 9

Sanslöst energisk och vanvettigt levande

Kom! Vi kastar oss in i en ny vecka!! :)

Gå till jobbet med all den entusiasm du kan uppbåda. Var sanslöst energisk och vanvettigt levande. Se det bästa hos andra. Gör det där lilla extra för att glädja dina kunder och arbetskamrater. Se möjligheten att lära och utvecklas även när du är mitt uppe i något som kan se ut som en motgång. Få dig ett skratt med din kollega. Sprid passion omkring dig. Jag är den första att hålla med om att du inte kan kontrollera precis allt du råkar ut för under en dag. Men med ett övermått av entusiasm råder det inget tvivel om att du kan hantera vad som än händer de närmaste timmarna med både kraft, stil och ett leende på läpparna.

Var sansöst energisk och vanvettigt levande :)

(Klokorden kommer den här gången från Robin Sharma)

4 kommentarer:

  1. JA! Det ska jag verkligen göra. Om jag kan hålla ögonen öppna dvs. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Sis!
    Tar med mig dom underbara orden då jag går till jobbet i morgonbitti! Jag hoppas jag kommer ihåg dom hela dagen ( eller halva då jag är sjukskriven till hälften ett tag till).
    Dom satt så rätt och kom i precis rätt tid :)
    Kram och godnatt! :)

    /Kicki

    SvaraRadera
  3. Hjälp, jag vill kunna känna så. Du är så positiv, vill jag med. Ibland går det bra!
    Kärlekskram
    Cecilia

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer underbara ni!

    Ninna - jag tror att det är möjligt för alla att känna, men man kanske måste ta det stegvis. Att helt enkelt sträva efter den känsla som känns något lite bättre än den nuvarande. Och när den känslan infunnit sig välja en känsla som känns ännu ett steg bättre osv. Till slut kanske man klättrat på skalan och hamnar där på toppen! :)

    Själv SKRIVER jag bara om den härliga energiska, levande känslan - jag är inte riktigt där än. Jobbar som bäst på att leva som jag lär, men det är en klurig uppgift... ;)

    SvaraRadera