måndag, januari 17

Coachingens häftiga effekter

Dagen har börjat på bästa sätt och nu ser jag fram emot resten. Är så glad att jag hittat yoga nidra - det ger mig så mycket energi och balans inför dagen.

Idag blir det hårdkörning med coachingen. Fyra samtal ska jag ha idag. Det första med min lärare. Då är syftet framför allt att jag ska verkligen ska få feedback på på mitt coachande. Därefter har jag tre samtal med klienter. Kul!!

Igår fick jag själv, som klient, erfara vilka otroligt häftiga effekter coachingen kan ge. Jag har bestämt mig att jag ska ge allt av min själv för att jag ska få ut så mycket som möjligt. Jag är 100 procent ärlig och hämtar upp en hel del mod. Och jäklar vändningar det kan ta! Jag är inne på samtal tre av sex och jag tror att jag håller på att hämta upp något i mitt undermedvetna. Det låter kanske som hokuspokus, men  det är jag inte helt säker på att det är... :) Jag antar att det handlar enormt mycket om motivation, ärlighet och mod. Och att vi männsikor faktiskt besitter så otroligt mycket mer potential än vi kan ana.

Det som blir så påtagligt med coaching är att det faktiskt händer saker. Tycker att jag läst enormt många böcker fyllda med kloka tankar som jag håller med om. Typ "ja, självklart, så bör man göra för att må så bra som möjligt och få ut så mycket underbart som det bara går av livet." Men att läsa är en sak, men sedan då... Jag får inte så jättemycket personlig utveckling av att veta... Effekten kommer först när jag faktiskt gör något för att nå mitt mål.

Och det är vad som händer du. Först insikt, sedan handlande. Grymt häftigt tycker jag!

Önskar dig en fin dag,
Helene

4 kommentarer:

  1. Härligt
    Coaching är helt makalöst för den personliga utvecklingen
    Love your blogg
    Ha en fin dag och lycka till med dina klienter

    har frågat förut men jag tror inte jag fick något svar så jag provar igen
    Vilket företag går du coachkurs genom ?
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
  2. Efter en massa utforskande med mig själv, andra (bla dig :) och på nätet kom jag fram till utbildningen hos Akademi Coachstjärnan. Och jag har verkligen inte ångrat mig. Så bra!

    SvaraRadera
  3. Superbra att du har fokus på ärlighet (även om det förstås kommer en hel del beskt genom det, I know:)
    Men din självinsikt är väsentlig för att kunna hjälpa andra till självhjälp.

    SvaraRadera
  4. Hm... låter lite läskigt. :) Men, förstås - insikter kan nog vara både fantastiska och lite skrämmande.

    SvaraRadera