torsdag, oktober 14

Mitt kontrakt med mig

Fotboll blir det inte men...
träna ska jag i alla fall göra! :)
Har ju så förtvivlat svårt att motivera mig att träna när jag inte längre spelar fotboll. Ingenting - absolut ingenting är i närheten av att vara lika roligt att träna! Har haft ännu lite svårare att komma igång efter fotoperationerna eftersom att foten faktiskt inte mår bra än.

Men nu!!

Mister hälsovägledare har fått mig att skriva ner vad jag ska göra nu. Och målen är mina såklart. Och det är ju glasklart. Nu är det dags. Nu börjar jag träna! Inte fotboll då, men kanske något som kan bli något sånär kul i alla fall. Hittar ingen kick med annan träning. Vill ju jaga och tävla! :) Kommer nu i alla fall att testa mig igenom träningsanläggningens alla pass för att hitta något som ska fånga mig...

Varför träna...? Jo, främst för att bli:

  • starkare (bortmed det jobbiga liksom!)
  • smärtfri (bara välmående - ingen ond fot, inget ont knä och ingen ond rygg!)
  • lättare (väck med de där otympliga pluskilona!)
Ja, helt enkelt bara må bra! :)

Och nu när jag skrivit ner... Och skrivit på... Och lovat mig själv. Nu är det tävling!! HAHAA, jag ska jäklar i mig vinna över mig i den här matchen.

Så om någon månad får ni läsa texter av starka, smidiga Helene. Av Helene utan "aj, aj, oj, ont". Av Helene som är tillbaka i sina rätta kläder...

 (Vill också bara åter nämna att det kan bli lite glest mellan inläggen ett tag nu. Har "livsviktiga" saker framför mig nu... :) Hoppas att ni är kvar.)

//Big, big hug,
Helene

4 kommentarer:

  1. Men, men, men! Glömde ju att skriva:

    Jag har precis kommit hem från pass nummer ett också. Inledde med att testa Body Combat. Kampsportinspirerat konditionspass. Faktiskt kul! Det kan det nog bli fler gånger... :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänker oxå ta hand om mig så fort värken är borta, vi är inte riktigt överrens huvet o jag än.. ;)men tjurig som jag är så kommer jag att vinna - alltid. Tar bara lite längre tid än vad jag tänkt mig.
    Always here Sis!

    Hugar o kramar ;)
    Storasyster

    SvaraRadera
  3. Så är det Sis. Du vinner din match, helt klart! (Åsså vinner du en stor portion tålamod, som bonus liksom :) Och jag vinner min. Fotskrället protesterar något idag men det ska jag sätta stopp för! Så bara! :)

    //Wove U

    SvaraRadera
  4. Bra! Ta hand om dig!
    Jag ser fram emot att läsa om hur det går för dig.
    Jag hade tidigare svårt att komma igång och träna igen när jag tillfrisknat efter förkylningar och andra sjukdomar.
    För ett år sedan bestämde jag mig för att träna minst två gånger per vecka. Och om jag inte kunde träna "hårt" pga sjukdom så skulle jag åtminstone promenera.
    Jag har lyckats bra med målet och det är nu lättare att komma igång igen efter förkylningar m.m. när jag ändå har ägnat tid till promenader eller andra lättare aktiviteter under tiden.

    Lycka till!

    SvaraRadera