söndag, oktober 31

Kan du hjälpa mig?

Jag sitter på golvet i hallen. En kaffekopp i handen. Kliar mig i huvudet. Försöker att inte sucka...

Möjlighter, möjligheter, möjligheter viskar nån som jag hör inom mig...

Önskar att jag hade en bild att lägga ut, men det har jag inte. Men jag gissar att min hall ser ut som många andras. Liten och trång. Full av jackor, fleecetröjor, mössor, vantar, kepsar, paraplyer, leksaker(!), kassar, väskor. För att inte tala om skor. Stövlar, lågskor, gummistövlar, joggingskor, andra träningsskor, klackeskor, finskor och fulskor. Ser en vattenflska också. Och ett par målvaktshandskar.

Har precis noterat att det är veckans sista dag idag och eftersom jag är en tävlingsmänniska som antagit Ulrikas "rensa-i-röran-utmaning" innebär det för mig att idag ska jag få ordning på mina hallgarderober! Och i det lilla projektet ingår att få en praktisk och trivsam hall.

Men... för mig är det tvärstopp just nu! Hur gör man? Går det överhuvudtaget att få ordning i en hall??

Eftersom rösten därinne viskar "möjligheter" så ber jag dig om hjälp... :)

Om du vet, eller har en minsta aning ber jag dig idag att lämna en liten kommentar här hos mig idag. Pliiiis?!

Tackar varmast på förhand :)

//En inte uppgiven men smått frustrerad 36-åring

2 kommentarer:

  1. Japp, det är lite klurigt med kläder och skor just nu. Försöker bara ha de kläder och skor som behövs nu framme, resten gömmer jag i källaren.
    Men hur gör man när det är minusgrader ena dagen, regn andra och tio plusgrader den tredje. Känns som det är vanliga skor, vinterkängor, vanliga gummistövlar och fodrade gummistövlar som behövs allesammans. Samma sak med kläderna.
    Men jag bestämde mig just för att ändå ställa ned lite. Nu är det ju ändå inte minusgrader;-)
    Och en extra sväng i källartrappen för att hämta upp stövlar är ju bara motion;-)

    Önskar jag kunde blåsa bort "frustrationen" åt dig -men jag kan åtminstone dela den med dig;-)

    Funderar själv på vad jag ska ta mig an - så här sista rensardagen....

    kram och lycka till!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja, du har helt rätt! Jag har massor av garderober och hyllor nere i förrådet. Det är inte så imla många steg att gå om jag behöver hämta något... :) Så precis så får det bli - så lite som det bara går framme!

    Frustrationen har börjat lägga sig - nu är det bara inspiration på hög nivå. Maken ligger på golvet och skruvar Ikeabyrå just nu, haha. Och jag fixar med supersmarta förvaringsprylar som fick följa med när vi ändå var på Ikea.

    Lite bonus kommer sedan att bli när allt är rensat och färdigt och jag får tända den nya fina bordslampan som ska stå på byrån.

    Just nu är jag oerhört tacksam för den extra timmen vi fått idag. Känns som jag har ganska långt till målet...

    Tack för dina ord.

    Kramkram, Helene

    SvaraRadera