lördag, oktober 16

Allt är bra...

Fick dessa fanstaktiska rader av en vacker vän en gång för inte allt för länge sedan... Idag till dig från mig:

(Bild från www.kreativinsikt.se)
I livet utan slut, där jag nu befinner mig,
är allt perfekt, helt och fulländat,
och ändå förändras livet ständigt.

Det finns ingen början och inget slut,
bara en ständig kretsgång och återanvändning
av materia och erfarenhet.

Livet står aldrig stilla,
är aldrig detsamma och känns aldrig instängt, ty i varje ögonblick är nytt och fräscht.

Jag är ett med själva kraften som skapade mig,
och denna kraft har gett mig styrkan
att skapa mina egna livsvillkor.

Jag glädjs över kunskapen att ha en egen kraft,
som jag kan använda mig av på
det sätt jag vill.

Varje ögonblick i livet markerar en ny början,
då vi lämnar det gamla bakom oss.

Detta ögonblick är en ny utgångspunkt för mig
här och just nu.

Allt är bra i mitt liv.

(Louise L. Hay "Du kan hela ditt liv")

1 kommentar: