lördag, november 6

Viktigt från Kicki

Phu, har nu fått information om att hon har kommit från IVA till egen sal. Frågan "hur mår du?" är såklart inte den smartaste att fråga en person som precis genomgått en operation där:
  • de gjort en öppning i huvudet och...
  • tagit bort den korta slangen de satt dit förra gången, men som skulle bytas ut mot en ny, och...
  • skurit av en sena för att....
  • få plats med den nya slangen med ventil som skulle sättas dit som...
  • skulle kopplas ihop med en annan slang som är ditopererad sedan förut.
Men vad jag vet är att hon är vaken, men trött och att det gått som det ska. Att hon är öm i operationssåret och att vi får veta mer när hon börjat återhämta sig något.

OBS - här kommer viktig information:
Kicki sa till mig strax för operationen att jag MÅSTE (ja - måste! Och har storasyster sagt "måste" så är det så, eller hur? :) berätta om sköterskorna på sjukhuset!
Vet inte hur jag ska formulera för att det verkligen ska nå fram... Jag behöver nog alla positiva ord som bara går att hitta!

Hon vill i alla fall förmedla till så många människor som möjligt att de är totalt underbara!!

Jag har tidigare nämnt de fantastiska läkarna, men Kicki vill betona att alla hon stött på där på sjukhustet i Umeå är lika otroligt fantastiska personer!

Och hennes glädje och tacksamhet över att "vara i händerna" på sådana människor smittar verkligen av sig. Jag känner mig otroligt lycklig och tacksam över att dessa personer förmedlar sån värme, vänlighet och omtänksamhet. Och jag är riktigt glad att det är så Kicki blir bemött med tanke på att situationen är nog tuff som det är...

Här passar det verkligen att skriva "rätt person på rätt plats". Dom är nog helt enkelt bara bäst! :)

6 kommentarer:

  1. Hej.
    Tack för din fantastiska blogg, du har hjälpt mej så många gånger. Först nu vågar jag skriva, men jag gör det med kärlek till dej.
    Vill också skänka en varm och ljus healingtanke till din syster och kramar om er med hela min famn full av energi och kärlek.
    Kraaaam
    Cecilia

    SvaraRadera
  2. Låter som en hemsk operation (beror på hur man ser det givetvis) men skönt att det gick som det var tänkt. Hittade hit via en annan blogg så tänkte passa på att läsa lite och lämna en kommentar :)
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Vad bra att det gick som det skulle, hoppas det är över nu.

    SvaraRadera
  4. Jobbigt att läsa men jag skickar en varm kram.

    SvaraRadera
  5. Tänk att det finns människor som känner igen änglarna som finns här på jorden...

    SvaraRadera
  6. Tack för alla värmande, vänliga, vackra kommentarer!

    Love, Helene

    SvaraRadera