torsdag, november 18

Plugg, brottning och Alice i Underlandet

Drog i nödbromsen i tid. Landade smidigt. Nu är det nära harmoni igen. Phu. behagligt.

Dagen idag blev pluggig. Så vansinnigt roligt!! Vill inte sluta läsa. Tänker inte gör det heller. Inte riktigt än. Fick också möjligheten att testa en coachövning på upprörd son idag också. Det blev ganska kul. Inte helt lätt, men vi lyckades i alla fall bolla upp flera tänkbara alternativ till lösningar. Och skönt att få sätta ord på känslor...

Har förresten två underbara kids! Tänkte bara nämna så där i förbifarten liksom :)

Lycklig Ella, 8 år har börjat i brottning också. Skiner verkligen som en sol. Hela hon. Och lycklig för det blir jag.

Ett av de mest ostrukturerade blogginläggen hittills börjar jag bli ganska säker på... Men vaddå liksom. Det är OK. Tycker jag.

Så eftersom det inte alls hör hit just nu så tänker jag avsluta inlägget med att skriva några som jag läste i mysiga kursboken. Om att vara optimistisk och nyfiken...

"Det lönar sig inte att försöka", sa Alice, "man kan inte tro på sånt som är omöjligt."

"Du har nog inte övat så mycket", sa drottningen. "när jag var lika gammal som du, övade jag en halvtimme om dagen. Ibland har jag trott ända till sex omöjliga saker före frukost."

- Levis Carroll, Alica i Underlandet -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar