onsdag, november 10

Ettriga, små pingviner

Pip-pip-pip-pip, pip-pip-pip-pip,
pip-pip-pip-pip...

- Mamma, det är så jobbigt när pingvinerna tjattrar!

Fattade ingenting av sonens kommentar när jag väckte honom i morse. Kan han ha drömt något, funderade jag och frågade honom om det.

- Men mamma, väckarklockan!! Den låter ju så varje morgon - som små pingviner: Pip-pip-pip-pip, pip-pip-pip-pip, pip-pip-pip-pip...

:D

Har nog alltid bara ansett att ljudet från väckarklockan varit oljud och ingenting mer. Imorgonbitti är jag säker på att jag också kommer att höra små, ettriga pingviner...

:D

3 kommentarer:

  1. Älskar systersonen!!! :))

    Underbart att, läsa, jag täbker som dig, vilket oljud!
    Men Oliver han har hört pngviner han..kärlek!!!

    Moster Kicki

    SvaraRadera
  2. Suck...dessa tangenter som hoppar omkring hela tiden.....

    Moster Kicki

    SvaraRadera
  3. Nämen Sis - såg först nu att du kommenterat det här.

    Ja, vi har en del att kunna lära av den där lille gogubben. Hellre pingviner än oljud. :)

    SvaraRadera