fredag, november 19

Du stora tanke...

Har haft ännu en skön pluggardag. En sak har fastnat mer än andra. Kan inte riktigt släppa tanken på ett av alla tänkvärdheter i boken... Har funderat på hur vår vardag skulle se ut om vi alla ärligt agerade utifrån det här påståendet:

Det är nyttigare att fokusera på det som fungerar
än det som inte fungerar,
och beteenden som ägnas uppmärksamhet
har en tendens att upprepa sig.

Alltså, men shit, du stora tanke!!  : P

Näe, när nu är det kanske bäst att jag lägger ifrån mig boken och tänker på andra vardagsviktiga saker. Det är ju snart Idol... ;)

5 kommentarer:

  1. Precis. Framgång föder framgång, och vi lär oss mer av det än av våra misstag:)

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket vi lär oss av pluggandet! och så mycket tänkvärt vi kommer över. Det är inte klokt så mycket intressant jag läst under två år.. undra vad det tredje året kommer att ge mig? Vad pluggar du till? kramen Ingela

    SvaraRadera
  3. Så sant! Och vem vill egentligen gå omkring och älta problem, så att det föder negativa känslor?

    Vad är det för bok du läser? Jag blir så nyfiken! Där kanske står något som jag behöver läsa :)

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  4. Oh yes indeed. :-) Hoppas du har haft en härlig helg kära du!

    SvaraRadera
  5. Phu, jag behöver fler timmar på dygnet. Och fler dagar i veckan... Här kommer ett sent svar från mig:

    Tack för era ljuva kommentarer! Ingela - jag läser till coach. Gillar det så mycket att jag saknar ord... "Hallelujah" är det bästa jag kan komma på! :)

    Outi - boken jag läser är vårt studiebok och den heter "Coaching - vad, varför, hur. Den har en del små härliga citat invävda i kapitlen här och var.

    //Kramar till alla! :)

    SvaraRadera