lördag, maj 7

Så här är det

Läget här hemma i Lucksta:
Nu har jag tagit steg två (sista steget!) på vägen mot att få ordning på fötter, knän och rygg. Förra året opererade jag vänter fot. Och nu har jag tagit höger. Mäster Doktor Ågren snickrade lite här och där på mig. Bland annat är ett ben i foten stelopererat för att rörligheten ska funka normalt och sen har han gjort en förlängning av vadmuskeln. Sen har han joxat lite till i foten så att allt blev så som han ville ha det :)

Nu väntar sex veckor med foten i högläge. Veckor som kommer att ge mig massor i form av förbättrat tålamod, ny energi och nya perspektiv. Lyxigt va?! (Just ju vill jag inte ta upp och babbla om jobbig värk,  irritationen över att ha ett äckligt svettigt skydd på foten, frustrationen över att inte kunna gå och ta mig vart jag vill och sånt). Livet är ju bäst just nu, eller hur! :)

Efter sex veckor får jag börja belasta tassen. Och fram till början av augusti ska jag traska runt med stor, pjäxliknande sak (som ska vara på foten dygnet runt). Och SEN börjar nya livet med glada välmående fötter. Det blir riktigt bra det!

Läget för bästa Sis:
Jag fick frågan om hur läget var för min älskade Sis. Hon kom ju igång och jobbade för fullt efter alla huvudoperationerna under förra året. Men faktum är att de senaste veckorna har det varit lite klurigt igen. Hon har fått besöka sjukhuset i Umeå för att få hjälp med riktigt besvärlig huvudvärk igen. Då har de gått in och reglerat flödet i shuntarna som hon har inopererade. Förhoppningsvis ska det räcka för att värken ska försvinna. Så läget för henne är just nu kortare sjukskrivning igen. Håller tummar att hon är fräching till veckan igen och kan smyga igång och jobba då.

Lördagskram alla fina!!

//Helene


4 kommentarer:

  1. Hej alla glada människor!
    Jag satt och läste här och tänkte att kanske storasyster kan svara lite för sig själv också, så snällt att någon undrar tycker jag :)) (hoppas det är okej sis ;)
    Jag var som sagt och justerade mina kompisar shuntarna häromveckan men det blev inte riktigt bra. Huvudvärken som blir är som migränvärk, ruggigt jobbig! Nu ska jag upp igen på måndag och göra ytterligare en inställning sen hoppas på att det är bra så. Doktir R pekade med hela handen i telefonen och sa att det fick bli så,, då säger jag bara ja jag. I övrigt mår jag toppen, har haft fem månader utan ont och mått som en "normal" (öh)människa bör göra.
    Nu plockar jag fram ytterligare en portion tålamod som tydligen finns där och ser vart det bär vägen. En sak är säker i alla fall, livet är bra spännande med sitt innehåll! :)
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Ja syskonkärlek gillar jag, kram på er.

    Vad skönt att du fått ordning på dina fötter, nu är det bara att ta det lugnt och skönt. Och gilla läget.
    Kramis Cecilia

    SvaraRadera
  3. Härligt Sis! Se till att bli toppfräsch nu darling.

    Och kram Ninna! :)

    SvaraRadera
  4. Åh, så tråkigt att hon fick huvudvärk igen, men håller tummarna att hon blir bättre! Kram

    SvaraRadera