tisdag, maj 24

Är du ett MODIG-lejon? :)

Ninna hade en härlig tanke kring förra inlägget. Mod kopplat till modelejon... :) Det där kanske är ett modelejon på bilden nedanför... Eller förresten - ett MODIGLEJON kanske - jaa! Härligt, haha... Jag gillar att nya ord och där har vi ju ett. Jag tycker att vi är MODIG-lejon från och med nu! Våga göra det där lilla extra som vi innerst inne vill...

Kanske ta ett litet dansteg ute på stan bara för att jag känner mig så glad. Att säga ifrån till den där personen som jag känner mig så liten inför. Våga bjuda på extra leenden åt alla håll och kanter. Att våga ringa ett speciellt samtal eller ställa den där frågan som kändes så pinsam... Vad som helst som jag innerst inne vill och som kommer att få mig att växa en aning och efteråt må lite bättre. Bjuda på en oväntad komplimang till nån suris till exempel... :) Eller kanske helt enkelt sätta ner foten och ta första steget mot den där drömmen som du har - att våga satsa och agera - nu...
 
Du har säker många fler kanonbra förslag. Om du vill får du dela med dig. Men framför allt - se till att GÖRA dina modiga saker idag...
 
(Ja, jag känner nog hellre för att vara modiglejon än modelejon om jag får välja... :)

Kramkram,
 
//H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar