måndag, januari 2

Ormen pratar om förändring

Jag brukar inte snacka så mycket andlighet här på bloggen, men jag kan säga att jag är fullkomligt öppen för nya saker. Även sånt som vi kanske inte har vetenskapliga bevis för alla gånger...

Har en superhärlig bok som heter "Djurens språk" av Solöga. Där kan man läsa vilket utvecklande budskap djuren vill förmedla. Jag drömmer ganska ofta drömmar om djur och jag "ser" ofta djur när jag mediterar.

I natt drömde jag en väldigt tydlig dröm om en orm. Känns spännande att relektera över det jag läser i boken här nu:

Att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften. Min gåva till dig är förändring.
När du vill att något nytt ska hända dig/komma till dig - förändra din inre värld och du förändrar därmed din yttre värld.

I går kväll somnade jag med en del jobbiga känslor och frågeställningar inom mig och för min del gav ormen mig en värdefull påminnelse nu. Lite wake up liksom. Tacksamt och skönt tycker jag.

Men andlig eller inte så är det ju kloka ord att påminna sig om. Förändra din inre värld om du vill förändra din yttre. Förändra dina tankar om en situation och det kommer att hända nya saker. Att välja trygghet, glädje och framgång istället för att tänka och känna oro, irritation och hopplöshet till exempel.

//Kram och god fortsättning på det här magiskt bästa 2012! :)

2 kommentarer:

  1. Jag har också den boken och tycker om att slå upp djur som kommer i min väg på olika sätt.

    You Rock!

    SvaraRadera