torsdag, april 21

Fröken Nyfiken filosoferar


Vad sägs om att vara lite nyfiken nu i påsk..? Alltså lite så där extra nyfiken...
Kanske är det nåt du gått och klurat på... som du vill veta mer om...
Ta reda på det!
Fråga, fråga, fråga.
Läs. Och läs lite till.
Eller kanske kan du bara sakta ner lite och se dig omkring... utforska...
Känna lite extra... lukta... titta och verkligen se...
Vem vet vad för nytt spännande vi kan upptäcka!

Nyfikna påskkramar till dig från mig!
//Helene

(Och eftersom jag är extra nyfiken just nu så får du tokgärna berätta för mig
vad du funderat på eller hittat eller upptäckt... :)

4 kommentarer:

  1. nyfikenhet är livsviktigt

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tråkigt livet blir om jag en dag slutar att vara nyfiken! Den dagen ska jag se till att den aldrig kommer!!

    Hoppas du har sol hos dig!!

    kramar
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att vara nyfiken! Man upptäcker så mycket intressant omkring sig. Och lär sig en massa, och livet blir annorlunda, rikare. En härlig uppmaning du kommer med!

    Kramar, Outi

    SvaraRadera
  4. JÖssös, jag är så nyfiken i vanliga fall. Nu får jag nog plocka fram det där lilla extra. Jag är nyfiken på livet och på människor men inte skvaller-nyfiken. Skvaller och annat tjafs lämnar jag till någon annan. Det finns så mycket där ute som bara väntar på att bli upptäckt.
    kramen

    SvaraRadera