lördag, april 2

Coachsamtal med kvinna 70+

En dag med fokus på coaching idag. Har tillbringat lördagen i Akademi Coachstjärnans monter på Vårmässan i Sundsvall. Har bland annat erbjudit gratis speedcoaching till mässbesökarna.

Blir hela tiden lika förundrad över hur häftigt det är med coaching. Inget coachsamtal är det andra likt och varje individ är verkligen unik...

Min sista klient för dagen var inte direkt den genomsnittliga coachklienten kan jag tänka mig. När jag skulle sätta mig ner på stolen för att coacha satt det en dam som säkert var närmare 80 år på stolen framför mig och ville testa coaching.... Och min enkla sammanfattning av mötet med den fina, kloka damen är: WOW!!

Jag är otroligt tacksam över att fått ta del av hennes berättelse och hoppas innerligt att jag lyckade bidra med något för hennes fortsatta välmående.

På något sätt blev det verkligen omvänd effekt också - hon gav mig massaor av perspektiv, eftertanke och inspiration! Jag säger bara - vilken kvinna....

Tar med mig två av hennes främsta värderingar i livet. Hon berättade ungefär så här:

Det absolut viktigaste i livet är att ha fantasi och ha roligt. Men fantasi kan du drömma dig bort i positiva härliga påhittade situationer och bara må bra, sa hon. Då kan jag låtsas att jag är drottningen av Saba sa hon och log lyckligt. Och ha roligt är viktigt. Att inte ta så allvarligt på saker och göra många roliga saker. Det viktigaste är fantasi och glädje...

Jag vill så gärna veta hur det går för henne. Hon var underbar...

Somnar tacksam ikväll!

Kram,

Helene

2 kommentarer:

  1. Åhhh vilken härlig upplevelse.
    Där har vi nog alla något att lära.
    Tänk vilken livserfarenhet det finns hos de äldre.
    Skulle vilja ha en så klok dam att samtala med ibland. Då skulle nog livet bli mer roligt...
    Tack för att du delar med dig.
    Kärlekskram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Men så härligt. :)

    Det måste vara väldigt glädjerikt att möta så spännande människor i sitt jobb.

    KRAM

    SvaraRadera