onsdag, februari 16

Sköna ord...

Tills jag känner mer tid, ro och space att blogga slänger jag i alla fall in några sköna citat/affirmationer. Stärkade för mig. Hoppas också för dig.

//H

1 Love is letting go of fear
2 I am not a victim of the world I see
3 I, myself, choose which world I prefer to see
4 All that I give to others is given to myself
5 Today I will judge nothing and nobody
6 The past is over, it can´t hurt me
7 This instant is the only time there is
8 I choose peace instead of conflict
---
"Vår djupaste rädsla är inte att vi är otillräckliga. Vår djupaste rädsla är att vi är kraftfulla bortom det mätbaras gräns. Det är ljuset inom oss, inte mörkret, som skrämmer oss".
---
"We are not asking you to become religious. We are definitely asking you to become spiritiual. For God´s sake, find your soul. Find out where you have come from, what you are doing here and where you are going. Look at the map of your life."   

---
 Life is not mesured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.

6 kommentarer:

  1. Tack för dina fina ord och påminnelser. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Just nu känner jag mycket för "All that I give to others is given to myself".
    Det får mig att fortsätta skutta på jobbet, ge andra komplimanger och uppskatta deras sällskap!

    Hoppas studierna går bra!!

    kram
    /Anneli

    SvaraRadera
  3. Blir så glad när jag ser att du har varit inne och skrivit dina klokord. Tack.
    Kärlekskram Cecilia

    SvaraRadera
  4. Hittade till din blogg idag, när jag sökte på ordet affirmationer. Härliga ord du har skrivit i inlägget.

    SvaraRadera
  5. Åh, mitt i prick med en av mina levnadsregler, fast jag har inte insett det förrän nu när jag läste den hos dig - att välja fred i stället för konflikt. Den insikten följer mig varje dag som en osynlig tvilling :)

    Kramkramkram, Outi

    SvaraRadera
  6. Tack för era uuunderbara ord!!

    Största kramen till ER! <3

    SvaraRadera