torsdag, december 30

Värdefulla "kom-ihåg" inför 2011

Gott slut och gott nytt år!

Nu börjar jag hitta balansen igen och är toksugen att blogga :)

Vill dela med mig av några rader som jag tänker ta med mig in i 2011. Jag är övertygad om att det kommer att hjälpa mig på vägen till ett riktigt, riktigt bra år. Om du vill kan du också välja att testa…

Kramar, Helene

Kom ihåg att varje dag:

  • Fokusera på det du önskar

  • Vara tacksam för det du redan har

  • Försöka reducera stressen. Det är svårt att få kontakt med intuitionen om man hela tiden är på högvarv och rusar från en sak till en annan

  • Påminna dig om att allt är möjligt

  • Inse att det finns krafter du inte rår över men att du medvetet kan lägga något positivt i allt som sker

  • Börja dagen med att be om att få möta intressanta människor och händelser

  • Avsluta dagen med att tacka för allt du fått vara med om

  • Omge dig med människor som stöder dig och ger dig energi

  • Inse att du alltid har valmöjligheter

  • Hålla alla sinnen och hjärtat öppet

2 kommentarer:

  1. Underbara ord att tänka på när man är lite down! Kram kram och gott nytt år på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja det är bra att reflektera och fundera vad som är viktigt i ens liv och ett bra tillfälle är nu när vi går in i ett nytt år fullt med möjligheter och utmaningar. Gott nytt år! Kram *Golda*

    SvaraRadera