söndag, november 6

Det finns en orsak...

Kan det vara så att det finns en mening med allt som händer? Jag har en känsla av att det vi ställs inför dyker upp av en anledning, en orsak. Och att det dessutom sannolikt kan vara något som gynnar mig... Det är verkligen inte alltid det känns så, men jag tror på att stanna upp och fråga sig själv: Vad kan jag lära mig av det här? Vad är gåvan i det här? 

Utamningen blir att faktiskt bromsa in och lyssna på svaret. Det är oftast enklast att bara säga att "det här är skit", "det finns ingen positivt i det här" . Men om vi ger oss själva tiden att kliva lite utanför situationen - om vi sätter oss som en liten fluga på väggen och betraktar det som sker - och sedan tänker oss ett lite större perspektiv, så gömmer det sig antagligen en stor möjlighet där.

Kan det vara så att livet inte ger oss större utmaningar än vi klarar av...? Och att vi får dom för att vi ska kunna utvecklas och leva än mer fullt ut...? Jag har en känsla av att det kan vara så...

~♥~ Someday everything will all make perfect sense.
So for now, laugh at the confusion, smile through the tears, and keep reminding yourself that everything happens for a reason. ~♥~

2 kommentarer:

  1. Jag tror också det, att det finns en plan för en och att allt händer av en anledning..

    SvaraRadera
  2. Tack, ibland läser jag precis det jag behöver läsa i rätt tid. :)

    SvaraRadera