söndag, juli 10

Fokusera på rätt saker...

Ett tips för dig som vill:

Fråga dig själv en gång i timmen:
Vad är det mest värdefulla jag kan göra just nu?

Tänk om vi alla valde att fokusera på att tänka tankar av möjligheter och ha disciplinen och modet att vara vårt bästa jag i varje stund... Snacka om att fylla sitt liv med energi, mening och passion!

För en en timme sedan var det mest värdefulla jag kunde göra att kasta boll på stranden med mina barn. Mycket skönare än så kan det inte bli att leva. Vatten, brygga, sand, sol, värme, vind, harmoni och leenden och skratt. Lovely... (passion, mening och energi - ja, verkligen!)

Just nu bedömer jag att det bästa jag kan göra just nu att läsa några rader i ännu en klokbok av Sharma. "Finn din livsuppgift." Gillar den mycket! Samtidigt ska jag andas lugna, djupa sköna andetag och njuta av stunden.

Får se vad som händer om en timme. Antagligen blir det att laga god middag :)

Kram till dig!

//Helene

1 kommentar:

  1. Hej,
    jag halkade just in på din blogg. Den är inspirerande! Man blir ju glad bara av att titta på den. Så nu ska jag ta mig tid att läsa lite också...
    Kram Therése

    SvaraRadera